REALIZACJA PROGRAMU TRZYMAJ FORMĘ 2020/2021

Nasza szkoła w bieżącym roku szkolnym kontynuuje współpracę z Sanepidem i realizację programu Trzymaj Formę w starszych klasach 6,7,8 na ul. Warszawskiej. Ponieważ część klas dopiero w tym roku przeszła do drugiego budynku aby zapoznać ich z założeniami programu, przygotowano dla Uczniów i Rodziców informacje w pigułce w postaci padletu.
https://padlet.com/agnieszkamielniczukszymczak/icuni8rhuwt4pqm6
- Klasa 6f Trzyma Formę.
- Rodzice i uczniowie zapoznani zostali z projektem poprzez wykorzystanie strony internetowej programu.
Termin: październik 2020.
- Uczniowie rozwijają swoje pasje i zainteresowania. Trening oraz mecz ligowy.
IV Liga okręgowa Tychy D1 Młodzik Grupa 3:1 Piast Bieruń – ZET Tychy (wynik12:1)
Termin: październik 2020.
- Klasa 8b Trzyma Formę podczas zdalnego nauczania.
Podczas nauczania na odległość uczniowie klasy 8b wraz z wychowawcą znaleźli sposób jak włączyć się aktywnie w realizację programu. W ramach lekcji wychowawczej ” Jak się uczyć i nie zwariować?” rozmawiali na temat planowania dnia pracy, czasu na odpoczynek itd. Szczególną uwagę zwrócili na znaczenie snu, dobrej diety oraz odpoczynku od komputera. Termin: listopad 2020.
- Czy znasz etykiety? Analiza wyników ankiet ’’Etykieta na produktach spożywczych – co o niej wiemy’’.
17 listopada na platformie Teams uczniowie klas z ul. Warszawskiej wypełniali ankietę dotycząca znajomości etykiet umieszczanych na produktach spożywczych. W badaniach wzięło udział 175 uczniów co stanowi 64% uczniów z naszego budynku. Z wynikami zostali zapoznani uczniowie, rodzice i nauczyciele.
Wnioski.
- Duża grupa uczniów zaangażowała się w wypełnienie ankiety.
- W większości ankietowani dobrze rozpoznali symbole graficzne : opakowanie produktu podlega ponownemu wykorzystaniu (recyklingowi) oraz produkt należy wyrzucić do kosza lub poddać segregacji, nie zanieczyszczając środowiska.
- Należy zapoznać uczniów z symbolem GDA, skrótem GMO.
- Należy zapoznać uczniów z informacjami, które muszą być obowiązkowo zamieszczane na etykiecie produktu spożywczego.
- Zachęcić uczniów do czytania etykiet na produktach i wyjaśnić dlaczego warto to robić.
Termin: listopada 2020.
- Informacje o etykietach w pigułce.
Z ankiet przeprowadzonych wśród uczniów wynika, że nie wszyscy potrafią rozszyfrować informacje znajdujące się na etykietach produktów spożywczych. Dlatego podczas zdalnego nauczania opracowano dla uczniów to zagadnienie. Informacje przygotowano w postaci padletu.
https://padlet.com/violettachodor/fwrk6wcs3rotuqxz
Termin: listopad 2020.
- Konkursy.
W celu zachęcenia uczniów do poszerzenia swojej wiedzy na temat etykiet, zaproponowano uczniom udział w konkursach. Odbył się konkurs na :
- plakat, który ma zachęcić konsumentów do czytania etykiet: ’’Etykiety- warto wiedzieć co kupujesz’’
- prezentację objaśniającą, co znajduje się na opakowaniach: ’’Etykieta – wiedzy rzeka’’
- zaproszenie na spotkanie z dietetykiem.
Otrzymano 32 prace. Najwięcej, bo aż 24, to były prezentacje. Wszystkie prace zostały umieszczone poniżej. Zachęcamy do zapoznania się z nimi – bo warto. Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy!!!!!
https://padlet.com/violettachodor/annwru3a3k2pwl3z
Termin: listopad 2020.
- Klasa 8b Trzyma Formę podczas zdalnego nauczania.
Uczniowie klasy 8b podczas pobytu w domu, podczas nauczania na odległość, rozwijają swoje pasje. Jedną z nich jest spędzanie wolnego czasu ze swoimi pupilami – to odmiana i możliwość oderwania się od komputera. Inną – fotografia, a jeszcze inną – rozwijanie umiejętności kulinarnych.
Termin: listopad 2020.